Обираючи новий велосипед, можна довго порівнювати моделі за навісним обладнанням, яке на них встановлене. Дуже часто буває так, що зміни між моделями незначні, проте дуже сильно впливають на придатність велосипеда для тих чи інших завдань і умов використання.

 

 

Нас дуже часто запитують чим відрізняються велосипеди лінійки MERIDA SILEX. Тож в цьому огляді розглянемо відмінності між моделями SILEX 200 та SILEX 400.

 

Яка модель та для яких задач буде кращою? Розглянемо та розберімось!

 

Що обʼєднує SILEX 200 та SILEX 400?
 

Що обʼєднує SILEX 200 та SILEX 400


Хоча велосипеди мають відмінності в комплектації, все ж є деталі, які на них не відрізняються.

 

Фреймсет (рама та вилка) залишаються без змін. Обидві моделі зібрані на рамі з алюмінієвого сплаву PROLITE 66 із застосуванням потрійного батингу. Вона доволі легка та жорстка, наскільки це дозволяє алюмінієвий сплав.

 

Карбонова вилка має великі зазори для впевненої їзди ґрунтом, а також дає додатковий комфорт, бо гасить дрібні вібрації. Ви можете встановити на велосипеди покришки шириною до 52 мм. Рама і вилка дозволяє це зробити за необхідності. 

 

Рами обох моделей мають велику кількість бонок, що є однією з ключових відмінностей SILEX модельного ряду 2024.

 

Читайте також: Новий та старий SILEX: в чому різниця?

 

покришки MAXXIS RAMBLER

 

Однакові на велосипедах і такі деталі:

 

  • кермо;
  • підсиділ та сидіння;
  • покришки MAXXIS RAMBLER.

 

Тепер поговоримо про відмінності.

 

Винос та обмотка керма

 

обмотка Merida Silex 400

 

На SILEX 200 встановлений базовий винос та обмотка. Остання виконана у вигляді тонкої смужки з піни, яка має непогані тактильні властивості. У той час SILEX 400 має аеродинамічний винос та покращену обмотку з антивібраційними властивостями. Також вона виконана з пористого матеріалу, який покращує зчеплення з долонями навіть в дощову погоду.

 

винос Merida Silex 400

 

Ще така обмотка має тривалий термін служби, краще протистоїть механічним ушкодженням, менше стирається та втрачає свою структуру від частих мийок велосипеда. 

 

Колеса

 

Гума на велосипедах однакова, а ось втулки та обода відрізняються.

 

Ободи на двох моделях встановлені від MERIDA, але мають різні версії:

 

  • SILEX 200 отримав модель COMP SL 2;
  • SILEX 400 отримав покращену версію EXPERT SL 2 – він вищий за класом, має меншу вагу та кращу жорсткість.

 

втулки shimano та Joutech

 

Втулки на старшій моделі встановлені від SHIMANO, що зібрані на промислових вальницях. Тоді як наймолодша версія отримала втулки Joytech на звичайних кулькових. Різниця – в надійності: промислові вальниці краще захищені від бруду, тому втулки на них не потрібно  часто обслуговувати.

 

Трансмісія – ключова відмінність

 

Саме завдяки трансмісії можна вплинути на зручність користування велосипедом у різних ситуаціях.

 

Shimano Sora

 

SILEX 200 отримав групсет SHIMANO SORA – проста та надійна шосейна лінійка початкового рівня. Позаду встановлено 9 зірок, а попереду 2, що дає оптимальний розрахунок для поїздок в місті та на бездоріжжі.

 

Також ця система невибаглива в обслуговуванні, а заміна окремих запчастин не коштуватиме надто дорого.

 

shimano grx

 

SILEX 400 отримав повноцінний гравійний групсет – SHIMANO GRX 400. Ця лінійка вдало поєднує в собі легкість шосейних компонентів та витривалість гірських, що дуже “в тему” на гравійних велосипедах. 

 

Ось декілька ключових переваг компонентів групи GRX:

 

  • компоненти можуть витримувати великі навантаження;
  • точніша якість перемикання;
  • зменшений ризик спадання ланцюга з зірок.

 

 

Такі переваги можливі завдяки задньому перемикачу, що має жорсткішу лапку. В разі необхідності її хід можна додатково обмежити спеціальним важелем. Якщо перевести його в положення ON, то перемикач стає жорсткішим. Це дозволяє краще утримувати ланцюг під час стрімкої позашляхової їзди.

 

Гальмівна система

 

Велосипеди мають суттєві зміни щодо гальм. Молодша версія отримала прості механічні гальма, тоді як старша – гідравлічну систему.

 

Гальма Merida Silex

 

Принцип вибору моделі за цим показником наступний:

 

  • Якщо плануються прості поїздки містом без надто складних умов, то цілком вистачить механічних гальм;
  • Для стрімкого катання бездоріжжям, складних спусків варто вибрати модель на гідравлічних гальмах.

 

Гідравліка потребує менше зусиль, щоб якнайшвидше зупинити велосипед. На бездоріжжі ці гальма дозволяють ефективно гальмувати, навіть без повного блокування коліс.

 

 

Ергономіка гальмівних важелів на велосипедах зазнала відчутних змін. Дуали моделі SILEX 400 мають змінену форму, яка дозволяє зручніше їхати стоячи та гальмувати на спусках.

 

Який SILEX вибрати саме вам?

 

Обидва велосипеди мають високу надійність та якість збірки. Вибирати між ними варто, виходячи з завдань, які ви хочете закрити.

 

  • Для регулярних поїздок містом та спокійних позашляхових заїздів SILEX 200 стане відмінним варіантом за свої кошти;
  • Для більш стрімкої та спортивної їзди бездоріжжям, складної місцевості та великих відстаней варто вибрати SILEX 400.

 

Детальні огляди обох моделей можна подивитися за посиланнями:

 

 

 

Найчастіші питання щодо велосипедів SILEX 200 та SILEX 400

 

  
Яка головна різниця між Merida SILEX 200 і SILEX 400?
  
Основна різниця полягає в компонентах. SILEX 400 має якіснішу трансмісію та гальма, що забезпечують кращу продуктивність і комфорт під час їзди.
  
Які матеріали використовуються в рамах цих моделей?
  
Обидві моделі оснащені алюмінієвими рамами PROLITE 66, які забезпечують міцність та легкість велосипеда.
  
Чи підходять ці моделі для тривалих поїздок?
  
Так, обидва велосипеди створені для гравійного катання та тривалих подорожей, забезпечуючи зручну геометрію та достатньо місця для встановлення велосипедних сумок і всього необхідного в подорожі.
  
Наскільки відрізняється вага цих велосипедів?
  
Merida SILEX 400 трохи легший за рахунок компонентів вищого рівня, але різниця у вазі не є критичною для середнього користувача.
  
Яку трансмісію має кожна модель?
  
SILEX 200 оснащений трансмісією Shimano Sora, тоді як SILEX 400 має Shimano GRX 400, яка краще адаптована для гравійного катання.
  
Чи варто переплачувати за SILEX 400?
  
Якщо ви плануєте активно кататися по бездоріжжю або вимагаєте більшої надійності, то переплата за SILEX 400 виправдана. Для менш інтенсивного використання, спокійних поїздок в місті або бездоріжжі SILEX 200 може бути чудовим вибором.