Вибір між гірським та шосейним велосипедом може здатися цілком очевидним. Тут все просто: для ґрунтів вибираємо перший, а для асфальту – другий варіант. Проте вибір не завжди такий легкий, коли MERIDA пропонує дуже схожі на перший погляд велосипеди:
Обидва велосипеди є додатковими проміжними варіантами між гравійними та шосейними велосипедами для перегонів. Вони дають можливість вибрати найзручніший велосипед для своїх завдань. Адже не всім потрібні жорсткі аеро-шосейні велосипеди або ж гравійники, які мають надто широкі покришки.
Щоб дати велосипедистам більше свободи вибору в рамках одного різновиду велосипедів, MERIDA розширила лінійку MERIDA SCULTURA. В цьому огляді ми хочемо детально розібратися, який велосипед і під які задачі найкраще підійде.
SCULTURA ENDURANCE та ENDURANCE GR – у чому різниця?
Може здатися, що обидві моделі велосипедів є майже ідентичними. Проте при детальному аналізі виявляється, що розбіжності все ж таки суттєві. Саме різниця в компонентах робить їх різними та адаптованими під різні задачі.
Проте спершу варто згадати їх спільні риси для кращого розуміння.
Рама та вилка – однакові для обох моделей
Обидва велосипеди мають рами з ідентичною геометрією. Геометрія рами має всі переваги Endurance велосипедів: вона зручніша за класичні та аеро-моделі, здатна ефективніше гасити вібрації, дає зручніше положення тіла.
За рівнем комфорту її можна порівняти з попереднім поколінням SILEX. А отже обидва велосипеди дають комфорт гравійника та швидкість наближену до класичного шосера. Їхати комфортно, швидко та довго – ось про що лінійка Endurance.
Залежно від моделі, рама може бути виконана як з карбону, так і з алюмінію.
Різниця у компонентах перемикання
Саме з компонентів перемикання і починається різниця:
- Endurance GR отримав гравійні компоненти Shimano GRX;
- Звичайний Endurance зібраний на шосейних групсетах.
Гравійні компоненти версії GR матимуть кращу стабільність на дуже поганому покритті. Навіть якщо сильно трясе, швидкість і якість перемикання не постраждає.
Також є різниця у розмірі передніх зірок та діапазонах касет:
- GR отримав менші зірки попереду та касету з широким діапазоном позаду;
- Звичайний Endurance зберіг майже класичний шосейний розрахунок (більші зірки попереду та менший крок переходу на касеті).
Саме тому модель GR буде хоч і повільніше на асфальті, проте суттєво комфортніша в підйомах та на розбитих ділянках дороги.
Відмінності у покришках
Звичайний Endurance отримав дещо ширші, але все ще шосейні покришки на 32 мм. А ось версія GR ще більше наблизилась до гравійника, отримавши гуму шириною 35 мм та виражений протектор. Вони підходять для сухого ґрунтового покриття. Завдяки цьому велосипед відчуватиметься, як повноцінний гравійник.
Різниця в кермі
Версія GR отримала кермо, що дуже схоже на гравійне. Головна зміна – це розгорнута в зовнішній бік нижня частина. Вона робить нижній хват ширше, що дає більше керованості на ґрунтових спусках. В той час як модель без позначки GR отримала класичне шосейне кермо.
В обох випадках ширина керма буде різною, залежно від розміру рами. Чим більше розмір, тим ширше кермо та навпаки.
Для кого підійде SCULTURA ENDURANCE GR?
Модель GR підійде для тих, хто регулярно включає ґрунти у свій маршрут. Наприклад, він стане ідеальним для бревету на 200 та більше кілометрів, де приблизно третина шляху складатиметься з рівних польових доріг. Трансмісія GRX гідно проявить себе у складних умовах: піску, снігу і дощу.
При цьому шосейна геометрія дасть змогу майже на рівних триматися у групі з шосейними велосипедами.
Кому варто придбати SCULTURA ENDURANCE?
Звичайний SCULTURA ENDURANCE стане ідеальним вибором, якщо ви зовсім не їздите ґрунтами, проте долаєте суттєві відстані неякісним асфальтом. Ця модель буде точно швидшою на асфальті, тому більше підійде для тренувань на швидкість. А комфортна геометрія відкриває можливість проїхати довше без втоми в руках та попереку.
Різниця у вазі – приблизно 700 грам між двома моделями. Тому, якщо менша вага для вас у пріоритеті – класичний ENDURANCE стане відмінним вибором.