Переважна більшість велосипедних магазинів пропонує послугу першого технічного обслуговування велосипеда. Ще дуже часто його називають “нульовим” ТО. Але ж велосипед новий, тож чому його треба одразу обслуговувати? В цьому матеріалі, розповімо про важливість такої процедури. Навіщо це взагалі робити та що туди входить.
Що таке перше ТО?
Перше ТО – це технічне обслуговування велосипеда, яке проводиться через невеликий час після його купівлі. В середньому, таке ТО виконується, коли велосипед проїде перші 150-300 км. Така процедура потрібна, щоб велосипедист був на 100% упевнений у справності всіх вузлів свого байка, а також у коректному їх налаштуванні.
Періодично трапляється так, що велосипеди із заводу мають незначні недоліки, які можуть стосуватися змащення та налаштування деяких деталей. Мета першого ТО після прикатки – виявити ці можливі недоліки та усунути їх. А також перевірити всі вузли на цілісність та правильність налаштування.
Що відбувається з велосипедом після прикатки? (перших 150-300 км)
Уявіть, що ви тільки но зібрали свій новий велосипед з коробки та налаштували його. Звісно, ж вам захочеться одразу протестувати його, поїхавши у довгу поїздку або на трейли з агресивними спусками. Проте наша команда наполегливо не рекомендує сильно навантажувати байк у перші 150-300 км, навіть якщо він на це розрахований. І ось чому:
- Всі болтові зʼєднання на новому велосипеді можуть послаблюватись перший час (навіть якщо вони були правильно затягнуті)
- Перемикачі, які були налаштовані правильно, можуть почати некоректно перемикати передачі. Це відбувається через усадку тросів та їх оболонок.
Ці, а також деякі інші моменти є абсолютною нормою та притаманні всім новим велосипедам. Навіть, якщо встановити нові троси та оболонки на старий велосипед, ситуація буде така сама.
Поява вісімок на колесах – ще одне доволі розповсюджене явище на нових велосипедах у перші 300 кілометрів. Це відбувається через те, що спиці та ніпелі під вагою райдера сідають на своє місце та їх початкове регулювання збивається.
Щоб прибрати всі ці нюанси й слід робити перше ТО велосипеда, після якого ці проблеми вже не будуть турбувати. А ваш новий велосипед буде готовий до більш активного катання.
Перше ТО велосипеда потрібно зробити не пізніше, ніж через 15 годин катання. Орієнтовно це півтора-два тижні вечірніх прогулянок у спокійному режимі, або декілька тривалих поїздок на цілий день.
Нагадуємо, що покупці нашого магазину мають можливість зробити перше ТО безплатно.
Що входить у перше технічне обслуговування?
Під час першого обслуговування проводиться повна перевірка всіх вузлів велосипеда на їх цілісність та коректність налаштування:
- Протяжка всіх болтових зʼєднань
- Регулювання натягу спиць та виправлення “вісімок”
- Налаштування трансмісії
- Перевірка роботи гальм та їх регулювання
- Налаштування затяжки вальниць втулок та рульової колонки
Також за потребою змащується ланцюг та перевіряється тиск у шинах. Тиск варто перевіряти раз на декілька днів і тримати його у межах, зазначених на боковинах покришок.
Виконуючи перше ТО, ви суттєво подовжуєте строк служби деталей вашого велосипеда.
Особливо, це стосується втулок, тому що їх неправильне налаштування може пришвидшити знос вальниць. А зірки та ланцюг служитимуть довше, якщо трансмісія чиста та ідеально налаштована.
Перше ТО суттєво зменшує ризик падінь і травм велосипедиста.
З якою частотою потрібно обслуговувати велосипед?
Частота технічних обслуговувань залежить від пробігу велосипеда за рік та стилю вашого катання. Зазвичай, одного ТО в сезон буде достатньо.
Якщо ви приїжджаєте понад 2000 км на рік, або активно їздите в горах, берете участь у перегонах, то ми рекомендуємо робити ТО частіше, ніж раз на один сезон. Щоб бути на 100% впевненим у справності велосипеда.
Ознайомитися з інтервалами технічних обслуговувань ви можете на сторінці: “Технічне обслуговування велосипедів MERIDA: графіки та рекомендації.” Крім інтервалів тут можна дізнатися, які види робіт ви можете проводити самостійно, а що має робити виключно кваліфікований майстер у сервісному центрі MERIDA.
Якісне перше ТО велосипеда – це запорука його справної роботи на довгі роки вперед та вашої безпеки! Тож не нехтуйте цим заходом, а також регулярно перевіряйте велосипед у кваліфікованих майстрів, щоб вчасно помітити можливі проблеми та знос компонентів.