Переважна більшість велосипедних магазинів пропонує послугу першого технічного обслуговування велосипеда. Ще дуже часто його називають “нульовим” ТО. Але ж велосипед новий, тож чому його треба одразу обслуговувати? В цьому матеріалі, розповімо про важливість такої процедури. Навіщо це взагалі робити та що туди входить.
 


Що таке перше ТО?
 

Перше ТО – це технічне обслуговування велосипеда, яке проводиться через невеликий час після його купівлі. В середньому, таке ТО виконується, коли велосипед проїде перші 150-300 км. Така процедура потрібна, щоб велосипедист був на 100% упевнений у справності всіх вузлів свого байка, а також у коректному їх налаштуванні.

 

Періодично трапляється так, що велосипеди із заводу мають незначні недоліки, які можуть стосуватися змащення та налаштування деяких деталей. Мета першого ТО після прикатки – виявити ці можливі недоліки та усунути їх. А також перевірити всі вузли на цілісність та правильність налаштування.

 

Що відбувається з велосипедом після прикатки? (перших 150-300 км)
 

Перше технічне обслуговування велосипеда


Уявіть, що ви тільки но зібрали свій новий велосипед з коробки та налаштували його. Звісно, ж вам захочеться одразу протестувати його, поїхавши у довгу поїздку або на трейли з агресивними спусками. Проте наша команда наполегливо не рекомендує сильно навантажувати байк у перші 150-300 км, навіть якщо він на це розрахований. І ось чому:

 

  • Всі болтові зʼєднання на новому велосипеді можуть послаблюватись перший час (навіть якщо вони були правильно затягнуті)
  • Перемикачі, які були налаштовані правильно, можуть почати некоректно перемикати передачі. Це відбувається через усадку тросів та їх оболонок.

 

Ці, а також деякі інші моменти є абсолютною нормою та притаманні всім новим велосипедам. Навіть, якщо встановити нові троси та оболонки на старий велосипед, ситуація буде така сама.

 

Поява вісімок на колесах – ще одне доволі розповсюджене явище на нових велосипедах у перші 300 кілометрів. Це відбувається через те, що спиці та ніпелі під вагою райдера сідають на своє місце та їх початкове регулювання збивається.
 

Перше технічне обслуговування велосипеда


Щоб прибрати всі ці нюанси й слід робити перше ТО велосипеда, після якого ці проблеми вже не будуть турбувати. А ваш новий велосипед буде готовий до більш активного катання.

 

Перше ТО велосипеда потрібно зробити не пізніше, ніж через 15 годин катання. Орієнтовно це півтора-два тижні вечірніх прогулянок у спокійному режимі, або декілька тривалих поїздок на цілий день.

 

Нагадуємо, що покупці нашого магазину мають можливість зробити перше ТО безплатно.

 

Що входить у перше технічне обслуговування?
 

Перше технічне обслуговування велосипеда


Під час першого обслуговування проводиться повна перевірка всіх вузлів велосипеда на їх цілісність та коректність налаштування:

 

  • Протяжка всіх болтових зʼєднань
  • Регулювання натягу спиць та виправлення “вісімок”
  • Налаштування трансмісії
  • Перевірка роботи гальм та їх регулювання
  • Налаштування затяжки вальниць втулок та рульової колонки

 

Також за потребою змащується ланцюг та перевіряється тиск у шинах. Тиск варто перевіряти раз на декілька днів і тримати його у межах, зазначених на боковинах покришок.

 

Виконуючи перше ТО, ви суттєво подовжуєте строк служби деталей вашого велосипеда.
 

Перше технічне обслуговування велосипеда


Особливо, це стосується втулок, тому що їх неправильне налаштування може пришвидшити знос вальниць. А зірки та ланцюг служитимуть довше, якщо трансмісія чиста та ідеально налаштована.

 

Перше ТО суттєво зменшує ризик падінь і травм велосипедиста.

 

З якою частотою потрібно обслуговувати велосипед?
 

Перше технічне обслуговування велосипеда


Частота технічних обслуговувань залежить від пробігу велосипеда за рік та стилю вашого катання. Зазвичай, одного ТО в сезон буде достатньо.

 

Якщо ви приїжджаєте понад 2000 км на рік, або активно їздите в горах, берете участь у перегонах, то ми рекомендуємо робити ТО частіше, ніж раз на один сезон. Щоб бути на 100% впевненим у справності велосипеда.

 

Ознайомитися з інтервалами технічних обслуговувань ви можете на сторінці: “Технічне обслуговування велосипедів MERIDA: графіки та рекомендації.” Крім інтервалів тут можна дізнатися, які види робіт ви можете проводити самостійно, а що має робити виключно кваліфікований майстер у сервісному центрі MERIDA.

 

Якісне перше ТО велосипеда – це запорука його справної роботи на довгі роки вперед та вашої безпеки! Тож не нехтуйте цим заходом, а також регулярно перевіряйте велосипед у кваліфікованих майстрів, щоб вчасно помітити можливі проблеми та знос компонентів.

Поширені запитання (FAQ)

Що таке перше ТО велосипеда?
Перше ТО – це технічне обслуговування нового велосипеда після прикатки (приблизно 150-300 км). Воно дозволяє перевірити вузли на справність та усунути можливі недоліки налаштування.
Чому важливо робити перше ТО велосипеда?
Під час прикатки можуть ослабнути болтові з’єднання, зміститися налаштування перемикачів та з’явитися вісімки на колесах. Перше ТО дозволяє усунути ці проблеми та підготувати велосипед до активної експлуатації.
Коли потрібно робити перше ТО велосипеда?
Перше технічне обслуговування рекомендується проводити не пізніше, ніж через 15 годин катання або після перших 150-300 км пробігу.
Що входить у перше технічне обслуговування?
До першого ТО входить: протяжка болтових з’єднань, регулювання натягу спиць, налаштування трансмісії, перевірка та налаштування гальм, а також перевірка втулок і рульової колонки.
Чи можна зробити перше ТО самостійно?
Деякі базові налаштування, як-от змащення ланцюга чи перевірка тиску у шинах, можна зробити самостійно. Однак повноцінне ТО краще довірити кваліфікованим майстрам, щоб уникнути ризиків неправильної настройки.
Як часто потрібно обслуговувати велосипед?
Частота ТО залежить від пробігу та стилю катання. Зазвичай достатньо одного технічного обслуговування на сезон. При пробігу понад 2000 км на рік або інтенсивному катанні в горах ТО слід проводити частіше.