Завжди майте на увазі, що кожен велосипед належить до своєї категорії, яка своєю чергою створена для конкретних умов використання. Користуйтеся велосипедами MERIDA лише у тих умовах, для яких вони призначені — в іншому випадку, вони можуть не витримати навантаження, зламатись та стати причиною нещасного випадку з непередбачуваними наслідками! Якщо користуватись велосипедом не зважаючи на його задуманий спосіб використання, він втрачає право на гарантію та гарантійне обслуговування.

Категорія вашого велосипеду MERIDA вказана завдяки яскравій помаранчевій наліпці на рамі.

Майте на увазі: чим вища категорія вашого велосипеду MERIDA, тим більш він вимогливий до ваших навичок і вчасного  технічного обслуговування. Навіть у випадку, коли ви користувались велосипедом на призначеному для нього покритті та умовах, внаслідок помилок при катанні ви можете його пошкодити. І навіть якщо висота стрибка нижче, ніж максимально дозволена для певної категорії, ваш велосипед MERIDA може бути пошкоджений внаслідок відсутності необхідних навичок їзди або через поганий стан траси/трейлу.

 

 

ВАЖЛИВО! Дотримання вимог класифікації під час поїздок дозволяє вберегти себе від прикрих травм, а велосипед від критичних пошкоджень. Памʼятайте, якщо ви будете використовувати ваш велосипед не за його призначенням, то виробник має повне право відмовити у гарантійному обслуговуванні!

Кожна модель велосипедів MERIDA проходить ретельне тестування та їй присвоюється певна категорія використання. На верхній трубі рами кожного велосипеда розміщується наліпка, яка інформує до якої категорії належить велосипед.

Category 1: ROAD

Велосипеди з цього класу підійдуть для рівних доріг загального користування або ж велосипедних доріжок. Рівний асфальт - це обовʼязкова складова, де вони розкриють свій максимальний потенціал.

Ключові ознаки цього класу - швидкість, легкість та готовність до шосейних перегонів. Тож шосейники та дорожні велосипеди Merida підійдуть для тих, в кого 100% шляху проходить саме асфальтом. Зверніть увагу, що ця категорія велосипедів не підходить для використання на грунтових або гравійних дорогах.

Аби ідеально підходити для своїх завдань, ці велосипеди мають такі властивості:

  • Легка карбонова або алюмінієва рама
  • Відсутність заднього амортизатора та амортизаційної вилки
  • Вузька гоночна гума (до 28-30 мм)
  • Кермо дроп-бар (крім моделі Speeder)

До цієї категорії Merida віднесли наступні моделі велосипедів:

  • SCULTURA - класичний шосейний велосипед для найзатятіших любителів перегонів
  • SCULTURA ENDURANCE - мають більш широку гуму та деякі інші зміни в бік комфорту. Підійдуть для довгих поїздок на 200 і більше кілометрів.
  • REACTO - стрімкі аерошосери, з нафкращим комфортом у своєму класі та чудовою керованістю
  • SPEEDER - зручний дорожний велосипед з прямим кермом для звичайних швидких поїздок асфальтом. Його можна використовувати на кожен день там, де є рівні дороги

Category 2: CROSS

Такий клас велосипедів вже розрахований не тільки для рівних асфальтових доріг, а ще для гравійних стежок та помірних піщаних або грунтових покриттів. На відміну від попереднього класу, вони дають дещо більше свободи у виборі місць для пересування.

Більшість велосипедів цієї категорії розраховані на встановлення сумок або багажників. Останні допускаються, якщо мова йде про рами з алюмінію. Не дивлячись на наявність амортизаційних вилок на деяких моделях, будь які стрибки або агресивні швидкісні спуски - заборонені! Колеса мають залишатися у контакті із поверхнею. Заборонено з'їжджати з перешкод, висотою вище 15 сантиметрів

Та ось що мають ці велосипеди, щоб надавати такі переваги:

  • Рами з карбону чи алюмінію - міцніше ніж в шосейників
  • Гума з виразним протектором та шириною 30-40 мм - підійде для розбитого асфальту та грунтів
  • Деякі міські моделі вже мають амортизаційну вилку з ходом 60-100 мм задля підвищення комфорту та керованості
  • Готовність до використання сумок та багажників. (багажники можна встановити тільки на алюмінієві рами)

Тепер проведемо невеликий екскурс у модельний ряд Merida категорії CROSS

  • SILEX - гравійний велосипед для стрімких асфальтових та грунтових поїздок. Підійде для тих, хто любить їздити швидко та усюди. Має легку раму, досить широку гуму та кермо “баран”. Це дасть змогу пересуватися асфальтом майже як на шосейнику та відчувати себе впевнено на грунтових маршрутах.
  • CROSSWAY - класичний гібрид з колесами 28 дюймів та амортизаційною вилкою. Швидко їде, проте керується майже як гірський! Можна встановити багажник та повнорозмірні крила, аби відчувати себе в місті максимально комфортно.
  • MATTS - гірський велосипед початкового рівня. Розрахований не на перегони, а на спокійні прогулянки в місті, парками та грунтовими стежками. Мʼякий, комфортний та керований! Є можливість встановити багажник.

Category 3: XC + TRAIL

Саме велосипеди з цієї групи вже можна сміливо використовувати для тренувань та перегонів у дисципліні крос-кантрі. Це досить складний стиль, який включає в себе довгі підйоми, затяжні спуски, штучні перепони та навіть стрибки.

Велосипеди цієї категорії також можна використовувати на трейлах та інших технічних секціях, де присутнє коріння, каміння, рівчаки та сипучий грунт. На території офіційних байк-парків заборонені стрибки з висоти понад 60 см.

Використання велосипеду на трейлах дозволяється до тих пір, поки трейл не має таких конструкцій та характеристик, які призначені для велосипедів вищих категорій.

Зокрема, стрибки, проведені недосвідченими велосипедистами, можуть привести до неправильних приземлень. В такому випаду сили, які діють на велосипед, можуть значно перевищувати значення, ніж у велосипедистів, які мають відповідний досвід та техніку їзди. Це може стати причиню поломок та травм. Ми рекомендуємо вам пройти курс підготовки з вдосконалення навичок їзди. Якщо ви регулярно використовуєте велосипед MERIDA для катання у трейл-парках, тоді вам слід частіше проходити ТО та дотримуватись планів сервісного обслуговування у вашого дилера MERIDA.

  • Міцна та водночас легка карбонова або алюмінієва рама
  • Наявність підвіски з ходом 100-130 мм. Це може бути як одна амортизаційна вилка, так і повна підвіска із заднім амортизатором
  • Агресивна позашляхова гума шириною від 2,2 дюйма. Саме така ширина потрібна, аби впевнено долати складний рельєф.
  • Широке пряме кермо для впевненого керування
  • Потужні гідравлічні гальма

Усі ці властивості мають такі моделі велосипедів:

  • BIG.NINE / BIG.SEVEN - гірські хардтейли. Зібрані на карбоновій або ж алюмінієвій рамі в залежності від рівня моделі. Відмінний варіант для звичайних поїздок або XC марафонів з відносно спокійним рельєфом.
  • NINETY-SIX - легкі двопідвіси для найскладніших XC трас. Розраховані для найтехнічніших ділянок з великою кількістю спусків, камʼяних та кореневих секцій.
  • ONE-TWENTY - двопідвіси для трейлу. Мають збільшений хід підвіски до 130 мм, аби долати спуски з більшим задоволенням. Розраховані не на перегони, а радше на звичайні фанові поїздки складним агресивним рельєфом.
  • BIG.TRAIL - зроблений для тих самих цілей, що і One-Twenty. Проте в нього немає заднього амортизатора.

Category 4: AM + ENDURO

Байки цього класу створені для того щоб долати складні спуски та повну відсутність стежок на великій швидкості. На них можна сміливо вирушати в гори та долати складні гірські спуски з високим рівнем складності. Варто попередити, що стилі All Mountain та Enduro вимагають належної підготовки не тільки велосипеда, а ще й райдера. Якщо ви тільки починаєте опановувати ці стилі, радимо відпрацювати навички. Бо невміле виконання стрибків може призвести до травм та пошкоджень велосипеда. Конструкція велосипедів дозволяє виконувати стрибки заввишки до 1,2 м.

Якщо ви регулярно їздите в парках зі штучно зробленими перепонами та регулярно виконуєте стрибки, виробник радить перевіряти велосипед частіше, ніж вказано в його документації!

Яким повинен бути велосипед для Enduro?

  • Міцна карбонова або алюмінієва рама з належною геометрією
  • Підвіска з ходом 150 мм. При цьому велосипед обовʼязково повинен мати задній амортизатор.
  • Гума з шириною 2,5 дюймів. Для відмінної керованості та контролю
  • Гідравлічні гальма на 4 поршня та великі ротори задля максимальної безпеки та потужності.

Та всі ці характеристики можуть запропонувати такі велосипеди:

  • ONE-FORTY - потужний двопідвіс для їзди у горах. Може бути виконаний як на карбоновій, так і на алюмінієвій рамі. Має потужні гальма та оптимальну геометрії для швидкісних спусків.
  • ONE-SIXTY - двопідвіс з максимальною міцністю та потужністю. Він живе горами та шаленими спусками. Так само, як і його майбутній власник!

Category 5: FR + DOWNHILL

Для цих стилів їзди характерні дуже швидкі спуски найскладнішим рельєфом. На цих велосипедах все по максимуму: найміцніші рами, найбільший хід підвіски та найпотужніші гальма. Конструкція велосипедів цього класу дозволяє виконувати стрибки завишки до 1,2 м та нестися вниз на максимальній швидкості. Але використання найміцніших компонентів не означає, що велосипеди категорії 5 не можна пошкодити. Недосвідчені рейдери можуть виконувати стрибки неналежним чином, через що багато частин велосипеду, включаючи раму, може бути пошкоджено!

Ось такі спільні риси мають всі велосипеди Merida для цих стилів їзди:

  • Підвіска з ходом мінімум 170 мм
  • Посилена рама з алюмінію чи карбону
  • Найагресивніша гума з шириною 2,5-2,6 дюймів.
  • Гальма з 4 поршнями та роторами діметром 203 мм.

Такі характеристики здатна забезпечити тільки одна модель з лінійки:

ONE-SIXTY - двопідвіс з максимальною міцністю та потужністю. Він живе горами та шаленими спусками. Так само, як і його майбутній власник!

Category 0: KIDS

Велосипеди цієї категорії, створені для дітей та мають колеса від 16 до 24 дюймів. Основна ідея таких байків - це безпека. Саме тому їх конструкція ретельно продумана з урахуванням саме цього параметра. Розраховані для поїздок подалі від автомобільних доріг з різним видом покриття: від асфальту до бездоріжжя.

Ось, що обʼєднує всі дитячі велосипеди Merida:

  • Легка вага. Для цього використовується алюміній та легкі деталі
  • Безпека. Усі гострі рухомі частини закриті для доступу

MATTS JUNIOR - перейняв увесь досвід дорослої лінійки. Проте має зручну геометрію для дитини та легку раму. В залежності від віку дитину він може комплектуватися різними типа гальм, амортизаторами та багато швидкісною трансмісією.