Якщо ви давно хотіли придбати гравійний велосипед, то, напевно, багато чули про Silex – сучасний та практичний гравійник від компанії Merida. У 2024 році вийшло друге покоління цих велосипедів, яке додало чималих змін та особливостей. Не дивлячись на це, Silex першої генерації все ще є у продажу. Якщо ви вагаєтеся між новими Silex та старими, то цей матеріал – для вас.
 


Проведемо пряме порівняння двох поколінь та на практиці покажемо їх відмінності!

 

Забігаючи наперед скажемо, що зовні ці велосипеди дуже схожі, але якщо придивитися детальніше – зміни починають проявлятися сильніше.


Ключові особливості нових SILEX
 

Змінений кут рульового стакану до 69,5 градусів – дає більше стабільності в керуванні на бездоріжжі


Про всі переваги нових SILEX ми вже робили окремий матеріал: Нові Merida SILEX 2024. Згадаємо ключові з них:

 

  • Змінений кут рульового стакану до 69,5 градусів – дає більше стабільності в керуванні на бездоріжжі
  • Зміни у розмірних сітках: якщо у попередній генерації Silex вам могла підійти ростовка L, то у нових моделях вам також може підійти розмір M


Нова система внутрішньої проводки WIRE PORT
 

Нова система внутрішньої проводки WIRE PORT


Також нові SILEX отримали сучасне проведення тросів через рульову колонку. Це робить всю систему охайною та естетичною. Троси та гідролінії більше не стирчать та не заважають встановленню сумок на кермо.


Колеса під безкамерку та збільшена ширина покришок
 

Колеса під безкамерку та збільшена ширина покришок


У нових моделях SILEX ободи та покришки вже готові до безкамерного використання. Треба встановити тільки безкамерну стрічку. А сама ширина покришок стала більшою:

 

  • Нові SILEX мають покришки шириною 45 мм
  • Попередня генерація комплектується гумою 38 мм.

 

Нова вилка та кліренс для покришок
 

Нова вилка та кліренс для покришок


Вилка на актуальних моделях стала довшою та при необхідності її можна замінити на амортизаційну. при цьому геометрія велосипеда не буде порушуватися, та кут нахилу рульового стакану не зміниться. На попередніх SILEX рульовий стакан надто довгий, що суттєво ускладнює процес такого апгрейду.

 

На ногах вилки стало більше бонок (6 замість 4) та вона може витримати більше ваги. Тепер ви можете легко завантажити вилку вагою до 3 кг з кожного боку. Проте для цього треба використовувати спеціальні кейджі.

 

Кліренс на передньому та задньому колесі дасть можливість встановити покришки до 55 мм. Тоді як на попередні SILEX можна встановити гуму до 45 мм – дуже відчутна зміна.


Зміни керма
 

Зміни керма


Кермо на нових моделях також зазнало змін. Нижня частина керма має більший параметр Flare, тобто вона більше розвернута у зовнішні боки. Це дає більше контролю над керуванням на бездоріжжі та зручніший нижній хват.

 

Зміни у гальмівній системі
 

Зміни у гальмівній системі


Гальмівна система на моделі 2024 року також відрізняється від 2023:

 

  • Більший діаметр ротора попереду (180 проти 160) – дає більшу потужність гальмування.
  • Починаючи з Merida SILEX 400 у місцях кріплення каліперів на вилці встановлені радіатори DISC COOLER, які прискорюють процес охолодження каліперів.

 

Переваги таких змін у SILEX 2024 ви можете відчути під час проходження тривалих спусків, де треба багато та довго гальмувати:

 

  • На позашляхових спусках
  • На завантаженому велосипеді під час подорожі

 

Трансмісія

 

Трансмісія на обох поколіннях велосипедів майже не зазнала змін:

 

  • На SILEX 200 встановлені компоненти Shimano SORA
  • SILEX 400 отримав трансмісію Shimano GRX 400
  • SILEX 700 має групсет GRX 820

 

Вага велосипедів
 

Порівняння ваги велосипедів MErida SILEX


Вага – це той показник, який цікавить без виключення всіх велосипедистів. Тож закриємо це питання. Порівнювати будемо на прикладі Silex 200.

 

  • Вага моделі 2023 року важить 10,05 кг
  • Вага моделі 2024 має вагу 10,56 кг

 

Зміни у вазі нових SILEX обумовлені ширшими покришками та більшими роторами попереду.

 

Геометрія та посадка
 


Якщо порівнювати посадку на двох поколіннях SILEX, то можна зробити такі висновки:

 

  • SILEX 2023 року – зручний та дуже комфортний гравійник, який отримав багато відзнак саме за цю особливість.
  • Новий SILEX 2024 – це так само зручний та комфортний гравійник, дещо краще пристосований до спортивного використання. Саме на цьому велосипеді Матей Мохорич виграв всесвітній чемпіонат з гравійних перегонів у 2023 році.


Висновок
 


Новий SILEX – це майже MTB з кермом дроп-бар. Але при цьому він дозволяє досягти більших швидкостей на рівних ділянках, ніж класичний гірський велосипед.

 

Під час практичних тестів ми зрозуміли, наскільки краще він керується на бездоріжжі у порівнянні з попередніми моделями. 

 

Тож ось вам наша рекомендація стосовно вибору:

 

  • Якщо ви хочете більше та агресивніше їздити бездоріжжям у спортивному режимі, тоді ваш вибір SILEX 2024
  • Маєте на меті спокійні виїзди переважно асфальтом? Тоді радимо обрати SILEX 2023 – гума меншої ширини дасть можливість швидше їхати асфальтом.

 

Якщо маєте додаткові питання стосовно моделей, телефонуйте нам або завітайте в наш магазин! Ми підкажемо, яку саме модель обрати!