У 2022 році компанія MERIDA відсвяткувала свій ювілей в 50 років. Це пів людського життя інновацій, втілення найсміливіших мрій та боротьби за пʼєдестали. Все почалося у 1972 році та впевнено рухається до сьогодення: нові здобутки, перемоги й технології. Тож пропонуємо вам зазирнути в історію MERIDA: якою компанія була раніше, та якою є зараз. 

 

1972 — ЗАСНУВАННЯ КОМПАНІЇ MERIDA INDUSTRIES
 


Все почалося з обурення засновника компанії Айка Цвенга через те, що більшість американських магазинів не бажали обслуговувати велосипеди з написом “Made in Taiwan”. Репутація велосипедів тайванського виробництва залишала бажати кращого. Тож Айк повернувся до батьківщини з чіткою метою — змінити уявлення світу про тайванські велосипеди.
 


1974  ПОЧАТОК ВИРОБНИТЦВА BMX ТА ШОСЕЙНИХ ВЕЛОСИПЕДІВ ДЛЯ РИНКУ США
 


На самому початку своєї історії бренд надавав свої виробничі потужності більш відомим на той час виробникам. Проте саме у 1974 році світ побачив перші 2 серійних моделі під брендом MERIDA. Це десятишвидкісний шосейний велосипед та дуже модна модель BMX, що знайшла свою популярність в США. Саме з них і почалося прагнення компанії до створення одних з найкращих велосипедів у світі.

 

1980 ВИРОБНИЦТВО ПЕРШИХ ГІРСЬКИХ ВЕЛОСИПЕДІВ
 


На початку 80-х років почала стрімко зростати популярність гірських велосипедів. Та компанія MERIDA стоїть у самих джерел цього напрямку. Запустивши у масове виробництво один з перших гірських велосипедів. Спочатку вони поставлялися для ринку США, а потім і для всього світу.

 

1988  ЗАПУСК ОФІЦІЙНОГО ПРЕДСТАВНИЦТВА MERIDA У НОРВЕГІЇЇ
 


Поки компанія здебільшого займалася виробництвом велосипедів інших брендів, її засновник планував стратегію бренду MERIDA, який будуть знати в усьому світі. Таким чином, Норвегія — перша країна, яка долучилася до сімʼї MERIDA. Саме тут зʼявився офіційний дистрибʼютор, який почав знайомити країну з новими та перспективними велосипедами.

 

1992 — MERIDA СТАЄ ПЕРШИМ ВИРОНИКОМ ВЕЛОСИПЕДІВ НА ТАЙВАНЬСКІЙ ФОНДОВІЙ БІРЖІ

 

Через 20 років виробник зміг побудувати ефективні виробничі процеси, залучити багато дистрибʼюторів по всьому світу. Це призвело до того, що в неї почали інвестувати кошти, бо побачили перспективу подальшого розвитку.

 

1995 — ПРЕДСТАВЛЕНА ВЛАСНА ТЕХНОЛОГІЯ TIG ЗВАРБВАННЯ АЛЮМІНІЮ
 


Постійне удосконалення технологій виробництва призвело до появи власного методу зварювання алюмінію, яка й дала імʼя майбутній лінійці гірських велосипедів MERIDA MATTS(Aluminium Tig-welding Technology System), що існує і сьогодні у якості недорогих та доступних велосипедів для бездоріжжя.

 

1995  ПРЕДСТАВЛЕНИЙ ОДИН З ПЕРШИХ ЕЛЕКТРОВЕЛОСИПЕДІВ
 


І хоча електровелосипеди здобули популярність відносно нещодавно. В MERIDA представили свій перший E-Bike ще у 1995 році. Це був комфортний міський велосипед, який здобув купу нагород на презентаціях та заклав основу для подальшого розвитку цього напрямку.
 


1996  ПРЕДСТАВЛЕНО АВТОМАТИЗОВАНЕ ЗВАРЮВАННЯ РАМ РОБОТАМИ
 


Ще один прорив у автоматизації виробництва. MERIDA запровадили роботів для зварювання рам, що дозволило збільшити швидкість виробництва та якість зварювання. Вони дозволили висококваліфікованим зварювальникам займатися дійсно складними та відповідальним процесами. Це дозволило спрямувати цінну людську роботу туди, де вона дійсно необхідна.
 


1996  ПРОЙДЕНО СЕРТИФІКАЦІЮ ISO В ТАЙВАНІ

 

У тому ж році компанія отримала сертифікацію ISO. Це підтверджує її прагнення до створення найякісніших велосипедів у світі. Сертифікація ISO підтверджує що продукція компанія відповідає найвищим стандартам якості, які варті світового ринку.

 

1998  ПРЕДСТАВЛЕНИЙ ПЕРШИЙ ВЕЛОСИПЕД З МАГНІЄВОЮ РАМОЮ
 


Компанія запровадила новий метал для виробництва рам — магній. І хоча він не здобув масової популярності сьогодні, це був вагомий технологічний розвиток у ті роки. Магнієві рами пропонували меншу вагу, ніж сталь та жорсткість, яка була потрібна спортсменам.

 

1999  ЗАСНОВАНА ЖІНОЧА КОМАНДА З ГІРСЬКОГО ВЕЛОСПОРТУ

 

Створення жіночої команди з МТБ велоспорту призвело до більшої уваги до гірського велосипеда та велосипеда в цілому. Також цей крок став важливим для розширення географії бренду, велосипедами MERIDA зацікавилися ще більше продавців по всьому світу.

 

2000 — САБІНА ШПІЦ ВЗЯЛА УЧАСТЬ В ОЛІМПІЙСЬКИХ ІГРАХ У СІДНЕЇ НА МАГНІЄВОМУ ВЕЛОСИПЕДІ MERIDA
 


Магнієвий велосипед MERIDA довів свою витривалість у найскладніших умовах. Він привіз спортсменку Сабіну Шпіц на 9 позицію у двогодинних перегонах. 

 

2001 – ВІДКРИТО R&D (НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ) ЦЕНТР MERIDA У МАГШТАДТІ, НІМЕЧЧИНА
 


Щоб вивести якість продукції на новий рівень, компанії потрібно було залучити базу науковців-дослідників, які б займалися розробками нових технологій рам та інших компонентів. Для цього був створений науково-дослідний інститут у Німеччині, утворився осередок всіх технологій, які впроваджувались у наступні роки.
 


2002 – GUNN-RITA DAHLE FLESJÅ ВЗЯЛА ПЕРШЕ МІСЦЕ У ЇЇ ПЕРШОМУ ЧЕМПІОНАТІ XCO
 


Нова спортсменка у команді MERIDA MTB змогла здобути перше місце у своєму першому чемпіонаті з крос-кантрі. Це стало проривом для неї та компанії. Надалі партнерство спортсменки та MERIDA принесли обом чимало нових перемог та досягнень.

 

2003 – MERIDA СТАЄ ОДНИМ ІЗ ЗАСНОВНИКІВ A-TEAM З ВЕЛОСИПЕДНИХ ВИРОБНИКІВ

 

Разом зі своїм головним конкурентом GIANT засновують альянс A-TEAM. Його мета — підвищення якості велосипедів, що виробляються в Тайвані. Також до альянсу доєднались ключові виробники велокомпонентів. Завдяки чому утворилася така велоіндустрія, якою ми її знаємо зараз.

 

2004 – MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM БЕРЕ УЧАСТЬ НА ЧЕМПІОНАТІ СВІТУ СПІЛЬНО З VOLKSWAGEN
 


MERIDA обʼєднує зусилля з VOLKSWAGEN та стає однією з найуспішніших команд світу. На її рахунку понад 30 Кубків світу, дві олімпійські медалі, 15 європейських титулів і загалом 15 нагород Чемпіонатів світу в кросі, марафоні та елімінаторі за 13 років існування.
 


2004 – ГАНН-РІТА ВЗЯЛА ЗОЛОТО У АФІНАХ, А ЇЇ ПАРТНЕР ХОСЕ АНТОНІО ЕРМІДА ВЗЯВ СРІБНУ МЕДАЛЬ
 


Ганн-Рита Дейл Флесья і Хосе Антоніо Ерміда залишили свій слід на Олімпійських іграх 2004 року в Афінах, вигравши золоті та срібні медалі. Ганн-Ріта виступила на своєму магнієвому велосипеді, а Хосе Антоніо взяв участь на карбоновому байку. Афінські олімпійські ігри поклали кінець епосі рам з магнію та дали початок розвитку карбонових рам — нової сторінки розвитку велоіндустрії.
 



2004 – MERIDA ЗАПУСТИЛА ЛІНІЙКУ UMF ВЕЛОСИПЕДІВ ДЛЯ ДЬОРТ-ДЖАМПІНГУ
 


Зі зростанням моди на велосипеди для стрибків, MERIDA запустила лінійку Dirt Jump велосипедів, яка стала популярна серед молодого покоління. Також бренд створює команду MERIDA UMF Team, яка буде представляти її у світі екстремальних вело-дисциплін.
 


 

2006 – ГАНН-РІТА ТА РАЛЬФ НАЙЕФ ПЕРЕМАГАЮТЬ У ЧЕМПІОНАТІ З МАРАФОНУ XCM
 


Переможна серія Gunn-Rita Dahle Flesjå продовжується на XCM в Ойсане, Франція, де вона забезпечує  свій титул. Її товариш з команди Ральф Неф виграв чоловічий титул, тим самим вже два рази взявши перемогу у чемпіонаті світу.

 

2007 – MERIDA ВКЛАЛА 7 МІЛЬЙОНІВ ДОЛАРІВ У РЕМОНТ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ ЗАВОДУ

 

У своєму прагненні завжди бути на вістрі ножа у виробничих процесах, компанія інвестує в ремонт та оновлення свого основного заводу. Це перетворило його на найсучасніший центр виробництва велосипедів. 

 

2008 – ЗАПУСК ЛІНІЙКИ ДВОПІДВІСІВ MERIDA NINETY-SIX
 


Саме у цьому році народилася лінійка кросс-кантрі двопідвісів NINETY-SIX. Ще до серійного виробництва, спортсмен Ральф Неф здобув срібну медаль на змаганнях XCO на цьому велосипеді. Нова модель була відзначена чималою кількістю нагород, зокрема, нагороду журналу “Bike”
 


2010 – ХОСЕ АНТОНІО ЕРМІДА ПЕРЕМАГАЄ НА ЧЕМПІОНАТІ СВІТУ XCO
 


Хосе Антоніо Ерміда здобув чергову перемогу на змаганнях XCO в Мон-Сент-Анн, Канада, додавши ще одну золоту медаль до колекції  MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM.
 


2011 – ЗАПУСК ОДНОГО З НАЙЕКОЛОГІЧНІШИХ ЛАКОФАРБОВИХ ЗАВОДІВ
 


Вслід за реновацією виробничих потужностей, MERIDA створили один з найменш шкідливих лакофарбових заводів для персоналу. Це демонструє прагнення не тільки до якості, а ще й до збереження здоровʼя працівників і чистоти навколишнього середовища.
 


2012 – MERIDA ОТРИМАЛА НАГОРОДУ “TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE”
 

Ця нагорода демонструє прагнення компанії невпинно покращувати технологічні процеси повʼязані з роботою людей, а також покращення умов праці. Це підвищує задоволення працівників від роботи та зміцнює моральний дух колективу.

 

2012 – REACTO — ПЕРШИЙ АЕРО-ШОСЕЙНИЙ ВЕЛОСИПЕД КОМПАНІЇ
 


У тому ж році MERIDA представила лінійку велосипедів MERIDA Reacto — перший аеро-шосейний велосипед на ринку. REACTO завдав стандарт для всіх інших велосипедів класу. Та від початку свого існування здобув чимало відзнак та перемог у найпрестижніших змаганнях.
 


2013 – MERIDA БЕРЕ УЧАСТЬ У СПОНСОРСТВІ UCI WORLD TOUR LEVEL ROAD RACING, З КОМАНДОЮ LAMPRE-MERIDA
 


Озираючись назад на чудову історію успіху у світі перегонів на гірських велосипедах із MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM, MERIDA бере участь у шосейних перегонах рівня UCI World Tour із командою LAMPRE-MERIDA.

 

2015 – МАСШТАБНЕ ОНОВЛЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЕЛЕКТРОВЕЛОСИПЕДІВ
 


Сфера електровелосипедів у 2015 році почала набирати обертів. Саме тому виробник переосмислив свої лінійки електровелосипедів, що дозволило залучити більшу аудиторію покупців. Відтак ті, хто раніше обходив велосипеди стороною тепер знайшли свій інтерес у велосипедах з електромотором.
 


2016 – ЗАПУСК НАЙЯСКРАВІШОГО ВЕЛОСИПЕДА КОМПАНІЇ — MERIDA eONE-SIXTY



Випуск електровелосипеда MERIDA eONE-SIXTY склав дуже великі враження на публіку та пресу. Байк починає збирати чисельні перемоги на тестах, нагорода преси та чисельні відгуки райдерів. Таким чином MERIDA впевнено виходить на ринок електровелосипедів та стає ключовим гравцем у цій сфері.
 


2016 – ЗАПРОВАДЖЕННЯ ДИСКОВИХ ГАЛЬМ У ШОСЕЙНИХ ВЕЛОСИПЕДАХ
 

MERIDA стала одним з перших, хто почав використовувати дискові гальма на шосейних велосипедах. Хоча на початку таке рішення було дуже спірним, інженери побачили в цьому перспективу. Та зараз дискові гальма вже міцно увійшли в анатомію шосейного велосипеда.

 

2017 – СТВОРЕННЯ КОМАНДИ BAHRAIN-MERIDA PRO CYCLING TEAM
 


MERIDA бере участь в амбіційному проєкті BAHRAIN та створює нову команду, у склад якої увійшов Вінченцо Нібалі, який на той момент вже мав за плечима перемогу у Джиро Ді Ломбардія. 
 


2017 – MERIDA ЗДОБУВАЄ СВОЮ ПЕРШУ НАГОРОДУ DESIGN & INNOVATION AWARD
 

Велосипед MERIDA eONE-SIXTY отримав престижну нагороду за дизайн та інновації. Відтоді кожен рік принаймні один велосипед став традиційно отримувати цю нагороду. 

 

2018 – GUNN-RITA DAHLE FLESJÅ ПЕРЕМОГЛА У СВОЄМУ 30 ЧЕМПІОНАТІ СВІТУ
 


Окрім рекордних 30 перемог на Кубку світу, Ганн-Ріта отримала 10 титулів чемпіонки світу, 9 титулів чемпіонки Європи та олімпійське золото, що робить її однією з найуспішніших велоспортсменок у новітній історії.
 


2018 – ВІНЧЕНЦО НІБАЛІ ПЕРЕМІГ У MILANO-SANREMO
 


Продовжуючи свою плідну працю у BAHRAIN-MERIDA PRO CYCLING TEAM, Вінченцо Нібалі додає ще одну перемогу до своєї переможної серії на MERIDA, вигравши MILANO-SANREMO.
 

2018 – ЗАПУСК ЛІНІЙКИ MERIDA SILEX
 


MERIDA SILEX став одним з ключових велосипедів компанії, у якому знайшли своє мільйони велосипедистів по всьому світу. Цей байк по справжньому став еталоном багатофункціональності. Його сфери починаються спортом та закінчуються тривалими мандрами по світу.
 


2020 – ВИПУСК ОНОВЛЕНОЇ ВЕРСІЇ ВЕЛОСИПЕДА MERIDA REACTO
 


Четверта ітерація MERIDA REACTO стала однією з найяскравіших з погляду зовнішнього вигляду. Разом з тим не підвела і технічна складова: REACTO вивів свої сертифікати з аеродинаміки на новий рівень. А також отримав премію “Байк року”
 


2020 – MERIDA ПІДТРИМУЄ КОМАНДУ BAHRAIN-MCLAREN TEAM
 


Зі зміною власника команда BAHRAIN-MERIDA PRO CYCLING TEAM перетворюється в команду BAHRAIN-MCLAREN. MERIDA залишається технічним партнером, отримуючи додаткову привабливу вигоду від постачань обладнання найкращим спортсменам світу.
 


2021 – ЗАГАЛОМ 70 КРАЇН У СВІТІ МАЮТЬ ПРЕДСТАВНИЦТВА MERIDA
 

Саме в цьому році офіційне представництво MERIDA відкрила сімдесята країна, що наближає компанію до статусу міжнародної. 

 

2021 – BAHRAIN-MCLAREN ПЕРЕХОДИТЬ В BAHRAIN VICTORIOUS


Після того як McLaren припиняє участь у велогонках Світового туру, команда BAHRAIN-MCLAREN змінюється на BAHRAIN VICTORIOUS. MERIDA продовжує бути активним постачальником велосипедів і технічним партнером.
 


2021 – SONNY COLBRELLI (BAHRAIN VICTORIOUS) ПЕРЕМАГАЄ У ПАРИЖ-РУБЕ НА MERIDA REACTO
 


Сонні Колбреллі з команди BAHRAIN VICTORIOUS залишає позаду своїх опонентів під час вирішального спринту на велодромі та додає одну з найпрестижніших перемог у своїй кар’єрі, а також у скарбничку аеробайка REACTO.
 


2022 – BAHRAIN CYCLING PROJECTS ВДРУГЕ ПЕРЕМОГЛА У МІЛАНО-САНРЕМО
 


У жовтні 2021 року команді BAHRAIN VICTORIOUS вдалося додати до свого списку ще одну перемогу. Ідеально прорахована смілива їзда Матея Мохоріча забезпечила одну з найбільш обговорюваних і найпопулярніших перемог весняного сезону 2022 року.

 

2022 – MERIDA СВЯТКУЄ СВІЙ 50-РІЧНИЙ ЮВІЛЕЙ

 

Попри те, що 50 років — це довгий період, з довгим списком цікавих проєктів, усі в MERIDA знають, що це лише початок. Тож на компанію та її шанувальників чекають ще багато перемог та технічних проривів.